آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

ابتدا آخرین نسخه او اس کلاس فارسی را دانلود کنید. سپس به پنل کاربری هاست دایرکت ادمین خود بروید و از لینکی که برای دسترسی به کنترل پنل دایرکت ادمین توسط شرکت ارائه دهنده هاستتان در اختیارتان قرار گرفته است وارد کنترل پنل آن شوید.  راه دیگری که می توانید به دایرکت ادمین وارد شوید این است که پورت 2222 را به انتهای سایت خود اضافه کنید که باید با : به آدرس سایت اضافه کرد(به طور مثال: http://example.com :2222. سپس پنجره ای برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نمایان می‌گردد که بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده می توانید وارد دایرکت ادمین شوید.
حال که وارد دایرکت ادمین شدید با بخش هایی مختلفی رو برو خواهید شد. از بین  آن ها، گزینه “file manager” را انتخاب می کنیم تا او اس کلاس خود را در آن بارگذاری کنیم.

آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

بارگذاری او اس کلاس 

در این قسمت داخل فایل Root شده که همان  “public_html” یا “www” است، از نوار پایین صفحه دکمه “Upload files to current directory” را کلیک می کنیم.

 

آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

بعد از کلیک کردن بر روی این دکمه، در صفحه باز شده می توانید فایل زیپ را آپلود نمایید. یکی از “choose file” ها را کلیک کنید و فایلی را که از سایت او اس کلاس فارسی دانلود کردید را انتخاب کنید و بعد دکمه “Upload Files” را کلیک کنید.

حتما بخوانید:  تنظیمات مربوط به موقعیت ها در او اس کلاس

 

آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

 

در صورت موفقیت آمیز بودن آپلود با پیغام “upload successful” مواجه خواهید شد که پس از کلیک بر روی لینک “click here to go back” به دسته ای که فایل را آپلود کردید خواهید رفت.
آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

در مرحله بعدی باید فایل فشرده او اس کلاس را “extract” کنیم. این کار به راحتی با کلیک بر روی “extract” که در جلوی فایل نوشته شده، صورت می‌پذیرد که بعد از آن پنجره‌ای باز می شود که مسیر “extract” را دوباره سوال می کند که با زدن دکمه “extract” در همان مسیری که  هستید می توان فایل را از حالت فشرده خارج کرد.

آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

حال پوشه “osclass” در لیست فایل ها نمایان شده است. برای اینکه آدرس /osclass به آخر آدرس سایت برای دسترسی به او اس کلاس اضافه نشود، به داخل این پوشه رفته و از بالا سمت راست “select” را بزنید تا همه فایل ها انتخاب شود.
آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

و سپس نوار ابزار پایین یعنی “add to Cipboard” را کلیک کنید و با بازگشت به پوشه “public_html” و سپس، کلیک بر روی دکمه :Move Clipboard files here”  فایل‌های او اس کلاس را به پوشه اصلی سایت منتقل کنید.
آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

اکنون فایل های او اس کلاس  در جای مناسب یعنی شاخه ی اصلی قرار گرفته و کافی است یک پایگاه داده ایجاد کنید و بعد می‌توانید مراحل نصب را آغاز کنید.

حتما بخوانید:  تنظیمات سرور ایمیل در او اس کلاس

ساختن پایگاه داده در دایرکت ادمین

برای ساختن دایرکت ادمین باید وارد صفحه اصلی دایرکت ادمین یا صفحه “Home”شوید .
با کلیک بر روی “MySQL Management” وارد پنل مدیریت پایگاه داده شده و  برای ایجاد یک پایگاه داده بر روی گزینه ی “Create New Database” کلیک کنید. صفحه‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید با وارد کردن نام پایگاه داده ، یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید. همچنین باید یک کاربر را ایجاد کنید و آن را به پایگاه داده متصل کنید برای این کار  با استفاده “select existing user” یک کاربری را که  ایجاد کرده اید را انتخاب کنید و اگر اولین بار است که پایگاهی را ایجاد می‌کنید با وارد کردن یک “username” و “password” یک کاربر جدید همراه با پایگاه داده ایجاد کنید.

https://www.faosclass.com/

بعد از زدن دکمه “create” ، صفحه ای باز می‌شود که در آن مشخصات پایگاه داده ای که ایجاد کردید، نمایش داده می‌شود. به این اطلاعات در هنگام نصب نیاز داریم پس آن ها را فراموش نکنید!

نصب او اس کلاس

نصب او اس کلاس در دایرکت ادمین دقیقا مانند نصب آن در سی پنل می باشد، اگر شما در حال حاضر آدرس سایت را وارد نمایید، مراحل نصب آغاز می گردد.
https://www.faosclass.com/

کافی است بر روی اجرای نصب کلیک نمایید تا وارد مرحله بعدی شوید.

حتما بخوانید:  مدیریت پوسته در او اس کلاس

اطلاعات خواسته شده را با توجه مشخصات پایگاه‌داده ای که ایجاد کردید در فرم پر کنید و بعد از کلیک بر روی گزینه ی next کلیک کنید تا مراحل اصلی نصب شروع شود.
https://www.faosclass.com/

حال اطلاعات سایت خود را  در فرم  وارد کنید فقط توجه کنید که شناسه (نام کاربری ) را admin نگذارید که به راحتی توسط هکرها حدس زده شود!

https://www.faosclass.com/
پس از تکمیل اطلاعات، بر روی دکمه “راه اندازی او اس کلاس” کلیک نمایید.

 

https://www.faosclass.com/

حال کافی است بر روی دکمه تمام کردن و رفتن به پنل مدیریتی کلیک کنید .حال او اس کلاس شما نصب شده و هم اکنون می‌توانید از سایت او اس کلاستان لذت ببرید.

نکته پایانی : برای دسترسی به سیستم مدیریتی در سایر زمان ها باید /oc-admin را به انتهای سایتتان اضافه کنید. مثل: http://example.com/oc-admin/

 

https://www.faosclass.com/