نصب او اس کلاس بر روی  localhost

 

برای مبتدیان که می خواهند مهارت ساخت وبسایت را یاد بگیرند محیطی تستی به نام لوکال هاست وجود دارد که می توانند بر روی آن کار کنند تا مهارتهای لازم را یاد بگیرند.

لوکال هاست برای کاربران حرفه ای طراحی سایت که میخواهند پروژه ی طراحی یک سایت را انجام دهند، و محصول خود را به صورت اصولی و بدون اشتباهات و باگ تحویل دهند نیز مناسب است،بنابراین میتوانند اول در محیط لوکال هاست تمامی مراحل را انجام دهند و پس از رفع ایرادات، آن را به محیط اصلی انتقال دهند.

با این توضیحات لازم است تا شناختی کلی درباره محیط های اختصاصی لوکال هاست داشته باشیم بنابراین در این دوره آموزشی به نصب او اس کلاس بر روی  localhost می پردازیم . محیط های لوکال هاست بسیاری وجود دارد که می توان سایت خود را با آنها راه اندازی کنیم از جمله این سایت ها می توان به wampp ، xampp و… اشاره کرد . ما از لوکال هاست زمپ (Xampp) که سازگاری خوبی برای نصب و راه اندازی سایت ها به خصوص او اس کلاس فارسی دارد، استفاده می کنیم.

برای نصب او اس کلاس بر روی  localhost به موارد زیر نیاز داریم:

۱- دانلود آخرین نسخه ی Xampp برای کامپیوتر
۲- دانلود آخرین نسخه ی او اس کلاس فارسی
۳- راه اندازی لوکال هاست Xampp
۴-نصب او اس کلاس بر روی  localhost

حتما بخوانید:  تنظیمات آخرین جست وجو ها در او اس کلاس

نصب و راه اندازی لوکال هاست

آخرین نسخه xampp را از سایت مرجع دانلود کنیدو آن رانصب کنید .پس از نصب، برای فعال کردن زمپ باید دو گزینه ی “Apache”  و “MySQL” را در آن Start کنید.

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

 

نکته:  اگر  آپاچی شما فعال نشد و پیام خطا داد  می توانید با تغییر پورت  آن مشکل را حل کنید.

حال در مرورگر خود آدرس http://localhost را وارد نمایید و یا اگر مجبور به تغییر پورت شدیدhttp://localhost را باید همراه با شماره پورت وارد نمایید مثلا اگر پورت را به 8080 تغییر داده باشید باید در مرورگر  http://localhost:8080 را وارد کنید تا وارد صفحه اولیه شوید و زبان مورد نظر را در این بخش انتخاب کنید  که معمولا انگلیسی را انتخاب می کنیم.

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

 

در صفحه ی باز شده، از منوی سمت چپ بر روی گزینه ی “phpmyadmin” کلیک کنید تا وارد قسمت پایگاه داده یا همان دیتابیس شوید. در اینجا شما باید یک پایگاه داده ایجاد نمایید.

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

 

در صفحه ای که باز می شود، شما باید نامی برای پایگاه داده ی خود وارد کرده و بر روی گزینه ی “Create” کلیک نمایید.

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

 

در حال حاضر پایگاه داده ی ما ایجاد شد.

ادامه عملکرد

حال برای نصب او اس کلاس فارسی بروی روی لوکال هاست و شروع نصب لوکال هاست فایل دانلود شده او اس کلاس فارسی را در مسیر لوکال هاست یعنی پوشه htdocs در پوشه C یعنی آدرس   C>> Xampp>>htdocs قرار میدهیم و مراحل نصب را آغاز می کنیم

حتما بخوانید:  آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

نکته ای که باید به آن توجه کرد محتویات داخل پوشه ی او اس کلاس فارسی را در فولدر “htdocs” وارد کنید .

 

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

حالا اگردر مرور گر خود آدرس لوکال را وارد کنیم با صفحه ای مشابه صفحه زیر رو برو می شویم که باید روی گزینه اجرای نصب کلیک کنیم

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

 

در گام بعد صفحه ای با این محتوا ایجاد می شود که در آن باید اطلاعات پایگاه داده ای را که ایجاد کرده ایم وارد کنیم.

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

سپس روی گزینه next کلیک می کنیم. در مرحله بعد اطلاعات مدیریتی را وارد میکنیم.

آموزش نصب او اس کلاس بر روی  localhost

 

و برروی گزینه next کلیک می کنیم. در نهایت با صفحه زیر رو برو می شویم که نمایش دهنده موفقیت در نصب ورد پرس است. با کلیک کردن روی دکمه تمام کردن و رفتن به صفحه پنل مدیریتی عملا کار ما تمام شده  و می توان با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد پنل مدیریتی او اس کلاس فارسی بر روی صفحه لوکال شویم.