معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

برای ساخت یک سایت، احتیاج به محیطی است تا بتوان به کمک آن تمامی فعالیت های مورد نیاز را انجام داد!این محیط در واقع محیط داشبورد یا محیط پیشخوان نامیده می شود .

در سیستم متن باز او اس کلاس نیز چنین پنلی موجود است که می توان کنترل های لازم را بر روی آن انجام داد. با ورود به پنل مدیریتی او اس کلاس  می توانید همه بخش های وب سایت خود را مدیریت کنید .به عنوان نمونه، می توانید آگهی ها، قالب ها، افزونه ها، تنظیمات عمومی وبسایت، تنظیمات کاربران را در آن انجام دهید.

در این بخش آموزشی تصمیم داریم به معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس بپردازیم.

ورود به صفحه پیش خوان

برای ورود به صفحه پیشخوان کافی است در ادامه آدرس دامین خود /oc-admin را قرار دهید. برای مثال اگر آدرس دامین شما به صورت زیر باشد http://mysite.com باید آدرس http://mysite.com/oc-admin را در آدرس بار خود درج کنید. با وارد کردن این آدرس در مرورگرتان با صفحه ای مانند شکل زیر روبرو خواهید شد که در آن باید نام کاربری و پسورد خود را درج کنید تا وارد محیط پیشخوان یا داشبورد وب سایتتان شوید.

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

 

اجزای پیشخوان او اس کلاس فارسی

اگر نام کاربری و رمزعبور خود را درست وارد کرده باشید با محیطی مانند شکل زیر روبرو خواهید بود.

حتما بخوانید:  آموزش نصب او اس کلاس فارسی روی دایرکت ادمین

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

 

 صفحه پیشخوان فهرستی از مواردی که می توان بخش های مختلف وب سایت را مدیریت کرد تعبیه شده است که به ترتیب آنها را در زیر شرح خواهیم داد.در این بخش از صفحه می توان با کلیک کردن بر روی او اس کلاس فارسی می توانید وب سایت خود را از دید کاربران مشاهده کنید. 

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

در مقابل این بخش دکمه ای وجود دارد که میتوانید با کلیک بر روی آن از محیط پیشخوان او اس کلاس خارج شوید.

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

در بخش بعدی می توانید آگهی های خود را مدیریت کنید که شامل درج ، ویرایش، فعال یا غیر فعال سازی است در این بخش همچنین می توانید آگهی های خود را براساس واردی خاصی فیلتر نمایید. در بخش آگهی های گزارش شده  گزارشی از کاربران مبنی بر آگهی های درج شده که میتواند هرزنامه، طبقه بندی اشتباه،تکراری یا توهین آمیز باشد لیست شده است.به ترتیب در بخش های دیگر مدیریت رسانه، دیدگاه های فیلد های اختصاصی و تنظیمات می توانید چند رسانه ای ها، دیدگاه کاربران در مورد آگهی ها، فیلد هایی که سفارشی شده و تنظیمات لازم در مورد مدیریت آگهی را انجام داد.

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

 

در قسمت فروشگاهی میتوانید به سایت مرجع متصل شوید .پوسته ها، افزونه ها و زبان های وب سایت جدیدی خریداری و جایگذین کنید.

حتما بخوانید:  تنظیمات آخرین جست وجو ها در او اس کلاس

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

 

در بخش بعدی می توانید به مدیریت پوسته ها، فروشگاه، مدیریت ابزارک ها، لوگوی سر صفحه و تنظیمات قالب بپردازید

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

 

در قسمت بعدی می توان افزونه هارا مدیریت کرد ، و تنظیمات مربوط به افزونه های نصب شده را انجام داد.

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

 

در بخش بعد نمایش بیشتر توضیحات کاملی از آمار سایت را می توانید ببینید که این آمار شامل آگهی ها، گزارشات، کاربران و دیدگاه ها هست. همچنین تنظیمات عمومی ای وجود دارد که شامل تنظیمات عمومی، دسته بندی، موقعیت ها، دیدگاه ها، قالب های ایمیل، زبان ها، پیوند های یکتا، هرزنامه ها، ارزهای پرداختی سرور ایمیل، رسانه، جستوجوها و پیشرفته است.در بخش بعدی می توان صفحات سایت را مدیریت کرد.بخش دیگری برای مدیریت کاربران وجود دارد که میتوان کاربران و مدیران و پروفایل کاربری خودتان را انجام دهید. در بخش ابزار ها نیز میتوان اطلاعات را وارد کرد ، ازآنها پشتیبان گیری کرد، او اس کلاس را ارتقا داد، از موقعیت ها و دسته ها آمار گرفت و یا وب سایت را در حالت تعمیر و نگه داری قرار داد.

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس

 

 

 

و در نهایت دکمه ای برای فشرده سازی وجود دارد که کلیک روی آن فهرست فشرده تری از بخش های مدیریتی به نمایش می گذارد.

حتما بخوانید:  آمار در او اس کلاس

 

معرفی اجزای پیشخوان او اس کلاس